Rozpatrywanie skarg i wniosków kierowanych do Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
Do rozpatrywania skarg i wniosków kierowanych do Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego wyznaczony jest Wydział VIII Departamentu VI Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - Dział VIII (Skargi i wnioski) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Jak składać skargi, wnioski:
Skargi i wnioski można składać :
- pisemnie na adres: Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, ul. Rakowiecka 2a 00-993 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym (w godz. 8.15 - 16.15);
- pocztą elektroniczną na adres skargiwnioski@abw.gov.pl;
- faksem pod nr +48 22 585 72 29;
- skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania.
KONTAKT
Numer telefonu +48 22 585 91 92, czynny w dni robocze w godzinach 8:15-16:15.
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie w każdy poniedziałek w godzinach 12:00 - 17:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
Przy przygotowywaniu skargi lub wniosku możecie Państwo skorzystać z poniżej zamieszczonego formularza skargi/wniosku.
Skarga może dotyczyć w szczególności zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności, przewlekłego lub biurokratycznego prowadzenia spraw.
Wnioski mogą dotyczyć m.in. ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania danego urzędu, wzmocnienia praworządności, zapobiegania nadużyciom.
Przy składaniu skarg, wniosków prosimy pamiętać, że urzędy administracji publicznej przy rozpatrywaniu kierowanych do nich spraw przestrzegają swojej właściwości. W przypadku wątpliwości, czy do załatwienia Państwa sprawy właściwy jest Szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem telefonu +48 22 585 91 92.
UWAGA:
Gdyby Państwo zamierzali przesłać skargę lub wniosek w innej formie niż poniższy formularz, należy pamiętać, że skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu mogą być pozostawione bez rozpoznania. Zasada ta dotyczy również innych sygnałów obywatelskich wpływających Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, skarga może pozostać bez odpowiedzi, jeśli:
- była już rozpatrzona;
- w wyniku rozpatrzenia uznano ją za bezzasadną;
- bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę;
- w ponowieniu skargi nie wskazano nowych okoliczności.