Zgłoszenie i obsługa incydentów teleinformatycznych reguluje ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wskazała CSIRT GOV prowadzony przez Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego jako jeden z 3 Zespołów Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego działający na poziomie krajowym.
Zgłaszać incydenty teleinformatyczne do CSIRT GOV mogą podmioty wskazane w art. 26 ust 7 przedmiotowej ustawy poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie:
www.csirt.gov.pl w zakładce zgłaszanie incydentu oraz przesłania:
- E-mailem na adres:
W celu zachowania poufności przesyłanych danych można w kontaktach z CSIRT GOV używać szyfrowania przesyłek elektronicznych. Do tego celu używać można systemu PGP/GPG. Aktualnie obowiązujący klucz publiczny PGP zespołu CSIRT GOV dostępny jest na stronie www.csirt.gov.pl w zakładce klucz PGP,
W przypadku braku możliwości dokonania zgłoszenia albo przekazania ich w postaci elektronicznej zgłosić incydent można poprzez przesłanie wypełnionego formularza:
- Faksem na numer: +48 22 585-88-33,
Lub
- Pocztą tradycyjną na adres:
CSIRT GOV
Ul. Rakowiecka 2A
00-993 Warszawa
W przypadku konieczności pilnego kontaktu prosimy o kontakt telefoniczny do Dyżurnego CSIRT GOV pod nr +48 22 585-93-73
Zamieszczamy również formularz zgłoszenia osób wyznaczonych do kontaktów z CSIRT GOV, który należy przesłać na adres
wpisując w temacie wiadomości <formularz zgłoszenia osób wyznaczonych do kontaktów z CSIRT GOV + skrócona nazwa instytucji>, której zgłoszenie dotyczy.